Durf jij als ondernemer in de spiegel te kijken?

Je zit al jaren in het horeca vak en hebt een hoop meegemaakt: de opkomst en ondergang van collega's, de turbulentie van de corona- en energiecrisis. Maar er is één obstakel waar we maar niet overheen lijken te komen: het binden van onze medewerkers en het creëren van die onmisbare sprankel die een gewone avond omtovert tot een onvergetelijke ervaring.

Het vragen om hulp is voor velen van ons, vooral degenen die bekend staan om hun kracht, een zware opgave. Ik ken dat gevoel maar al te goed. Het voelt onwennig, bijna als een teken van zwakte, om onze behoeften toe te geven, vooral als we al jarenlang onze zaakjes zonder hulp regelen. Maar wanneer we die stap uiteindelijk durven te zetten, ontdekken we dat we niet alleen zijn.

Werk je in de horeca, dan heb je hier vaak bewust voor gekozen. Het verzorgen van gasten, gesprekken met hun aangaan en het verbinden met zowel hun als je collega’s. Als ondernemer, eigenaar of manager is het de kunst om die verbinding te vinden en tot leven te wekken. Wat hebben je medewerkers nodig om het plezier in hun werk te ervaren? Om de gasten te zien, te begroeten en aandacht te schenken, in plaats van verzonken te zijn in hun telefoons of onderlinge gesprekken?

Interne gastvrijheid is net zo belangrijk, zo niet belangrijker, dan gastvrijheid naar buiten toe. Soms moeten we de bestaande structuren afbreken en opnieuw opbouwen om dit te bereiken. Dan pas heb je een goede fundering voor je team om deze te laten sprankelen!

Durf jij in de spiegel te kijken en de sprong te wagen? Laten we elkaar de hand reiken en samen dit avontuur aangaan. Want alleen door samen te werken kunnen we echt uitblinken en die buitengewone ervaringen creëren waar je medewerkers en gasten zo naar verlangen.

 

Kom, pak mijn hand en laten we het samen doen!

Klik hier om direct via whatsapp in contact te komen.